Tweede semester in Sofia - Reisverslag uit Sofia, Bulgarije van Elisa Dijk - WaarBenJij.nu Tweede semester in Sofia - Reisverslag uit Sofia, Bulgarije van Elisa Dijk - WaarBenJij.nu

Tweede semester in Sofia

Blijf op de hoogte en volg Elisa

27 Januari 2014 | Bulgarije, Sofia

Het eerste semester in Sofia is omgevlogen, helaas met maar twee blog updates van mij. Ik ga proberen om voortaan iets meer te bloggen, zodat ik iedereen op de hoogte kan houden van wat ik allemaal meemaak hier.

Inmiddels ben ik alweer dik twee weken terug in Sofia. Ben erg blij om iedereen weer terug te zien, hoewel de meeste Erasmus studenten deze en volgende week alweer vertrekken. Na dik 4 maanden zo close met elkaar te zijn geworden is het heel raar om iedereen te zien vertrekken. Ik had het in december al moeilijk toen Riccardo en Alberto, mijn vorige huisgenootjes, weggingen, maar toen bleven er nog een heleboel mensen over, waarvan de meeste nu allemaal voorgoed vertrekken.

Gelukkig heb ik het alweer super getroffen met mijn huisgenootjes. Na eerst met twee Italiaanse jongens te hebben gewoond, woon ik nu met twee Spaanse meiden: Isabella en Virginia. Isa is 26 en werkt voor IBM in Sofia, Virginia is 24 en werkt op het moment nog op de Spaanse ambassade, maar is aan het solliciteren voor een andere baan. Het is heel vreemd om ineens met twee meiden in een huis te wonen, in plaat van met twee jongens, maar het is heel erg gezellig! Het voelde meteen erg vertrouwd, alsof ik 2 nieuwe zussen erbij heb.

Het nieuwe appartement is een stuk groter dan het vorige, met een erg grote woonkamer. Van die woonkamer maken we volop gebruik, om vrienden uit te nodigen, filmavondjes te houden en natuurlijk huisfeestjes te geven. Afgelopen zaterdag een erg leuk "feestje" gehad, waar iets meer mensen op afkwamen dan we gepland hadden (ongeveer dik 30 mensen meer) maar gelukkig nergens problemen mee gehad. :)

Het is hier heel erg koud op het moment, onder de -7 graden en erg veel sneeuw en wind. Heel erg leuk om te bekijken vanachter een raam met een glas warme chocolade melk, iets minder leuk om er doorheen te lopen. Gelukkig levert de sneeuw wel hele mooie plaatjes op. Afgelopen zaterdag hebben we in een besneeuwd park, voor het Nationale Theater een flashmob gehouden met ongeveer 40 mensen. Samen met 2 vrienden had ik deze georganiseerd. We hadden gehoopt op veel meer mensen, helaas lieten de meeste het afweten vanwege het weer. Ondanks alles hebben we erg veel plezier gehad, dansend in de sneeuw. Op het moment wordt het filmpje hiervan nog gemonteerd, maar de link zal ik hier plaatsen zodra hij af is! Ook ga ik binnenkort voor het eerst skiën, in de bergen hier vlakbij. Ik heb het nog nooit gedaan, dus ben erg benieuwd hoe dat gaat aflopen!

Over 1 week begin ik dan eindelijk aan mijn stage bij NVision Travel, het bedrijf van Tsveti, een vriendin van mij hier. Ik heb erg veel zin om eindelijk aan de slag te gaan en ben dan ook erg enthousiast. Als alles goed gaat ga ik in maart dan naar de ITB Berlin, de grootste vakantie beurs in de wereld. Ik ben nog nooit in Berlijn geweest, dus heb hier heel veel zin in en hoop dat alles doorgaat.

Dit was het voor nu, hoop jullie allemaal snel weer te zien! Foto's van alles wat hier gebeurd kunnen jullie natuurlijk op mijn facebookpagina terugvinden!

Tot snel!
Довиждане

Elisa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elisa

Actief sinds 06 Aug. 2013
Verslag gelezen: 2034
Totaal aantal bezoekers 6955

Voorgaande reizen:

25 September 2013 - 31 Januari 2014

Sofia!

Landen bezocht: